Dostawa kwiatów to usługa florystyczna. W wielu przypadkach odbywa się to za pośrednictwem stron internetowych, które umożliwiają konsumentom przeglądanie internetowych katalogów kwiatów. Często są dostarczane do osoby trzeciej, która jest odbiorcą prezentu. Historycznie były one koordynowane za pośrednictwem telegrafów, a później telefonów przed pojawieniem się Internetu.

Usługa kwiatowych bukietów, znana również jako usługa przekazywania kwiatów, to firma założona przede wszystkim w celu ułatwienia wymiany zamówień i realizacji między lokalnymi kwiaciarniami. W latach dwudziestych grupa brytyjskich kwiaciarni utworzyła podobną grupę „Flowers by Wire”. Ta grupa, także spółdzielnia biznesowa i stowarzyszona z FTD, rozpoczęła działalność pod nazwą Interflora w 1953 roku. Bukiety tejże firmy były naprawdę piękne.

Układania kwiatów lub innego prezentu kwiatowego nie kupuje się od dostawcy, chyba że klient zażąda produktu. Kwiaty lub inny prezent kwiatowy są im dostarczane ze zniżką. Zysk stanowi zatem różnicę między reklamowaną ceną, którą płaci klient, a ceną zdyskontowaną, według której jest on naliczany agentowi. Jest to znane jako komisja. Agent sprzedaży świadczący usługi drutowe zazwyczaj zarabia 20% ceny produktu i lokalnej dostawy plus koszty usług.

Zobacz: dekoracja kościoła Poznań.